دکتر قانعی

یازار :

+0 به یه ن

کم‌پشت شدن و ریزش مو، ترس از کچلی وتاسی،کابوس زشت شدن چهره و بسیاری از موارد این‌چنینی شاید یکی از مهم‌ترین
دغدغه‌های کسانی باشد که با این معضل روبه‌روهستند.

بسیاری از آدم‌ها برای درمان سراغ راهکارهایی می‌روند که بیشتر آن‌ها تاثیری در رویش مجدد موها ندارد.
لیزر الکساندرایت کندلا در اصفهان
یکی از این روش‌ها درمان قطعی ریزش مو و رویش جدیدآن‌هاست از طریق «RF». درباره این شیوه با دکتر ماندانا خسروآرا متخصص پوست و مو و زیبایی گفتگو کرده‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

دکتر ماندانا خسروآرا به عنوان یک متخصص فعال در حوزه‌ی پوست ومو و زیبایی در پاسخ به این سئوال که آیا RF در درمان ریزش مو وکچلی تاثیرگذار است می‌گوید: این روش هیچ تاثیری در درمان ریزش مو ندارد و بدون شک نمی‌تواند به عنوان راهی برای جلوگیری از تاسی در نظرگرفته شود.

اما روشی هست به نام «مزوتراپی مالشی» که در این روش داروها ومواد درمانی به داخل پوست مالیده می‌شود اما هیچ تزریقی انجام نمی‌گیرد.

برای این کار، RF را انجام داده و درسطح پوست سر او با سوزن‌هایی مخصوص، سوراخ‌های ریز میکروسکوپی ایجاد شده و مقادیری مواد درمانی و دارو را ـ که می‌تواند در رویش مو موثر باشد ـ در آن موضع می‌مالند.
رفع چین و چروک اصفهان
البته گفته می‌شودکه میدلینگ پوست (وارد شدن سوزن به پوست) که به صورت میدلینگ مکانیکال یا به صورت میکرومیدلینگ یا به صورت RF (همراه با انرژی حرکتی) انجام می‌شود با ایجاد جریان خون موضعی و خونریزی‌هایی که در پوست رخ می دهد و آزاد شدن فاکتورهای رشد می‌تواند به رشد موها کمک کند اما باید توجه داشت که همه‌ی این موارد که ذکر شد در حد تئوری است و نمی‌توان به آن‌ها امید داشت.

به عنوان یک متخصص، مزوتراپی مالشی را بعد از RF انجام نداده‌ام. به نظر من و بسیاری از همکارانم این روش فقط برای درآمدزایی صورت می‌گیرد و متاسفانه بین افراد سودجو باب شده.

بدون شک می‌توان گفت که برای این موضوع هیچ مبنای علمی نمی‌توان درنظر گرفت.

اگر به خاطر داشته باشید چند سال گذشته برای درمان قطعی ریزش مو و جلوگیری از تاسی، پی.‌آر. ‌پی را روشی موثر می‌دانستند اما بعدها مشخص شد که این روش در جلوگیری از ریزش مو هیچ تاثیری ندارد و صرفا تمهیدی بوده برای درآمد‌زایی.
لیزر موهای زائد اصفهان
این روزها پی‌آر‌پی ممنوع است و اگر دیده شود که در مرکزی هنوز از این روش استفاده می‌کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

RF چیست؟
دکتر خسروآرا این روش را این‌گونه معرفی می‌کند:
جوا‌نسازی پوست با آر. اف. فرکشنال یا میکرونیدلینگ آر. اف (RF Fractional) حدودا شش سال پیش وارد ایران شد. در این شیوه، از امواج رادیویی پر فرکانس یا رادیو فرکوئنسی به عنوان درمان چروک و سفت کردن پوست‌های شل و افتاده استفاده شده وهمچنان در بسیاری از مراکز لیزر و زیبایی پوست معتبر در دنیا و ایران استفاده می‌شود.
رفع سیاهی زیر بغل با لیزر
ابتدا روغن و یک ژل رقیق روی پوست مالیده می‌شود و سپس پزشک با دستگاه رادیو فرکانس امواج رادیویی پرفرکانس را روی سطح پوست می‌تاباند.

این امواج رادیویی به‌تدریج گرما را از سطح پوست به عمق پوست ( درم و زیر پوست ) وارد می‌کنند. تابش این امواج، بی‌عارضه است و بر پوست دو تاثیر دارد:
الف: اثر سریع ولی کوتاه‌مدت که به آن اثر لیفت یا کشیدگی پوست گفته می‌شود. این اثر در جلسه‌ی اول یا دوم ظاهر می‌شود.

این تاثیر ناشی از انقباض وکشیدگی رشته‌های کلاژن زیر پوست است که نهایتا باعث لیفت موقت پوست می‌شود اما در صورت توقف جلسات درمانی، اثر آن از خیلی زود از بین می رود.
میکرونیدلینگ اصفهان
ب: با تکرار جلسات درمانی، تاثیر دیررس اما دراز مدت (تاثیر ضد چروک) شروع می‌شود. به‌تدریج و با تکرار جلسات درمانی، داخل پوست، کلاژن‌های جدید تشکیل می‌شود که علاوه برادامه‌ی تاثیر لیفت (کشیده شدن پوست) باعث سفتی پوست‌های شل و افتاده می‌شود (خصوصا در قسمت پائینی و طرفین پوست صورت) چروک‌های ظریف پوست (به ویژه دور دهان و اطراف چشم) به‌تدریج کم وکمتر می‌شود.

البته باید به دونکته‌ی مهم توجه داشت: اول این‌که امواج رادیو فرکوئنسی هیچ ضرری برای پوست ندارد؛ یک متد غیرتهاجمی است برای پیشگیری و درمان چروک و شلی و افتادگی صورت و تاثیر درمانی آن به مراتب از کرم‌های ضد چروک بسیار گران‌قیمت موجود در بازار بیشتر است.

نکته‌ی دوم این‌که بعد از جلسات درمان به هیچ‌وجه پوست دچار سوختگی و زخم نمی‌شود. به همین خاطر می‌توان گفت عوارضی مثل لک‌های تیره یا روشن در این روش ایجاد نمی‌شود.
تزریق چربی اصفهان
تنها عارضه‌ای که بعد از جلسات درمانی ایجاد می‌شود قرمزی مختصر و خشکی پوست است که به‌سرعت و طی چند ساعت تا حداکثر یکی دو روز با استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده (ضد التهاب) و آب‌رسان پوست (کرم‌های مرطوب‌کننده) از بین می‌رود.



با گذشت زمان انسان شادابی و نشاط را در خود کمرنگ تر می بیند و بیش از پیش سعی در آن دارد که بتواند با استفاده از راههای مختلف و کمک های خارجی از شادابی و نشاط را به جسم خود ببخشد. پوست یکی از مهمترین و شاید می توان به جرات گفت تنها عنصر زیبایی در انسان می باشد که به مرور زمان دچار آسیب هایی می شود برخی از این آسیب ها عبارت است از بالا رفتن سن، استفاه از مواد آرایشی نامرغوب، دستکاری کردن جوش های ویروسی و عفونی که پس از مدتی از خود جای در پوست می گذارند و همچنین باقی مانده ی زخم  ناشی از حادثه و ... که این موارد باعث می شوند زیبایی پوست از بین رفته و فرد برای برطرف سازی آن راههای مختلفی را امتحان می کند در اینجا قصد داریم یکی از روش های پزشکی زیبایی را برای شما شرح دهیم
مزوتراپی در اصفهان
جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ چیست؟
یکی از راههای جوانسازی پوست استفاده از آر اف فرکشنال می باشد که در این تکنیک دیگر از امواج مضر نوری استفاده نشده و امواج آر اف  جایگزین آن خواهد شد در انجام آر اف فرکشنال اپیدرم پوست آسیبی نخواهد دید و حرارت دستگاه فقط در قسمت عمقی پوست اثر می گذارد . دستگاه آر اف فرکشنال یا میکرونیدلینگ یکی از بهترین و بی خطر ترین راهها برای جوانسازی پوست می باشد که تاثیر گذاری آن نسبت به دستگاهها و روش های دیگر 3 برابر می باشد  آر اف ها با تحریک کلاژن سازها و ترمیم کلاژن ها باعث سفت شدن پوست می شود و به نوع دیگری فرآیند بازسازی پوست را در جریان می سازند
لیفت پلک اصفهان
مزایای جوانسازی پوست (با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ) چیست؟
-نخستین مزیتی که آر اف فرکشنال نسبت به دستگاههای دیگر دارد نداشتن دوران نقاهت و عوارض جانبی می باشد

- آر اف میکرونیدلینگ یا همان فرکشنال زمان را برای ما کوتاه تر کرده است که علاوه بر آن دقت را بالا برده است

-این تکنیک برای تمامی نوع های پوست و با هر آسیب سطحی قابل انجام است و محدودیت خاصی ندارد در نتیجه دایره فعالیت خود را نسبت به روش های مشابه دو برابر کرده است
لیزر جای جوش در اصفهان
-شما می توانید پس از انجام جوانسازی پوست از موارد آرایشی و ... استفاده کنید

معایب جوانسازی پوست (با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ) چیست؟
-منع استفاده برای خانم های باردار

- منع استفاده برای افرادی که فشار خون بالا دارند

- منع استفاده برای کسانی که از بیماری دیابت رنج می برند

- منع استفاده برای  کسانی که به تازگی در معرض نور خورشید پوده و پوستشان شل شده است

-احتمال ایجاد شدن گوشت اضافه

- التهاب در فضاهای پوست


جوانسازی صورت RF (رادیوفرکانسی مولتی پولار)
خالبرداری اصفهان
پس از سن 20 سالگی، سالانه یک در صد کلاژن پوست افت می کند. با افزایش سن کاهش سلولهای کلاژن ساز باعث پیری پوست می شود و پوست دچار چین و چروک (wrinkles ) ، خطوط پنجه کلاغی و شلی و افتادگی می شود. روش سنتی درمان افتادگی و شلی پوست در صورت روش جراحی لیفت است که توسط جراحان پلاستیک انجام میشود و مقبولیت دارد. اما این روش بیشتر برای سنین بالای 60 سال که افتادگی شدید پوست وجود دارد توصیه می شود چرا که این روش ، روشی تهاجمی است و به هر صورت خالی از مخاطرات نبوده و ضمنا” بیمار به یک زمان 3-1 ماهه برای بهبود نیاز دارد. بعلاوه نگرانی از بروز حالت ماسکه در صورت نیز وجود دارد.

همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی نوعی درمان برای این شلی پوست به تکامل رسیده که عاری از هرگونه جراحی و زخم است و تنها 40-15 دقیقه طول می کشد. این روش باعث سفتی و کشیدگی در پوست می شود، فرد میتواند پس از آن آرایش کند و به محل کار خود برود ضمن اینکه اثرات درمانی قابل توجهی دارد. این پدیده نوین رادیوفرکانسی( RF ) مولتی پولار است.


لاغری با کویتیشن در اصفهان

– RF چیست و آیا این تکنولوژی خطرناک است؟
امواج رادیو فرکانسی نوعی امواج الکترومغناطیسی( همچون نور مرئی ) هستند که طول موج بزرگتری از امواج نور مرئی دارند. بیش از 70 سال است که از امواج RF در طب استفاده می شود. این امواج هیچگونه اثر سوئی بر بدن نداشته و مکانسیم اصلی کار آنها تولید حرارت در لایه میانی یا زیرین پوست است. نسل جدید RF که نوع مولتی پولار آن است هم اکنون کاربردهای بسیار خوبی در پوست و زیبایی یافته است.
مزوتراپی مو اصفهان
-این روش درمانی چگونه عمل می کند؟
پوست از دو لایه تشکیل شده است. لایه خارجی قابل مشاهده ” اپیدرم” نام دارد و لایه عمقی تر ” درم ” .عامل اصلی استحکام درم توسط پروتئینی بنام کلاژن تامین می شود. RF انرژی خود را متمرکز این لایه از پوست کرده و کلاژن را به بازسازی ترغیب می کند.انرژی RF از نور لیزر متفاوت است.نور لیزر تمایل به جذب در لایه های سطحی پوست دارد و لذا انتقال انرژی به لایه درم توسط لیزر بدون اثر بر اپیدرم امکان پذیر نیست ، در حالیکه RF قادر است بدون ایجاد آسیب روی اپیدرم انرژی حرارتی را در لایه درم (تا عمق 25 میلیمتر) متمرکز کند. RF با دو فرایند جداگانه باعث سفتی (Tightening) پوست می شود:
لیفت صورت اصفهان
1-اثر فوری – که بدلیل ایجاد انقباض در فیبرهای کلاژن و جمع شدگی پوست است و بلافاصله همراه با انجام RF ظاهر می شود.

2-اثر تاخیری- تحریک درم با RF باعث سنتز کلاژن پوست و یک واکنش ترمیمی می شود . این اثر طی چند ماه آشکار شده و به تکامل می رسد.

RF فرکشنال اصفهان
RF همچنین باعث تسهیل رفع سلولیت و تجمع چربی های زیر پوست می شود.این اثر RF از طریق بهبود جریان خون بافتی و تحریک خرد شدن سلولهای چربی زیر پوست ایجاد می شود که نتیجه آن باز جذب و تخلیه تجمعات چربی و مایعات اقتباس یافته است . مجموع این اثرات RF را روی کاهش چربی بدن Shaping Body یا فرم دهی بدن گویند .

-آیا تمامی نواحی بدن می تواند تحت درمان قرار گیرد ؟

هر بیماری با پوست شل یا وارفته کاندید درمان با RF است و رنگ پوست تفاوتی در درمان ایجاد نمی کند . این درمان را فقط در افراد باردار بیمارانی که ضربان ساز قلبی دارند افرادی که پلاتین در موضع درمان دارند و خانمهای شیر ده انجام نمی دهیم .
لیزر کک مک اصفهان
-زمان انجام کار RF چقدر است ؟

زمان کار بستگی به اندازه محل مورد درمان از 15 دقیقه تا حد اکثر چند ساعت ( در مورد نواحی وسیع ) متفاوت است . بیمار تنها یک احساس گرمای ملایم دارد . هیچ دردی وجود ندارد و از آنجا که لایه سطحی پوست تخریب نمی شود ، هیچگونه بهبود طولانی مدتی وجود ندارد و فرد می تواند فعالیتهای طبیعی را بلافاصله از سر گیرد .

دکتر قانعی
-آیا هیچگونه عوارض جانبی وجود دارد ؟

روش RF یک روش فوق العاده بی خطر است . طی انجام کار قرمزی در منطقه درمان بروز می کند که طی مدت 30 دقیقه تا چند ساعت از بین می رود . سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) کاربرد و اثر بخشی RF را در درمان خطوط دور چشم در سال 2002 و کاربرد آن را در درمان خطوط صورت به سال 2004 و درمان چین و چروکهای سایر نواحی بدن به سال 2006 تا یید کرده است .

– به چند جلسه درمان اصولا نیاز است ؟

اصولا برای صورت توصیه به 6-4 جلسه درمان در فواصل 2-1 هفته می شود . در مورد درمان بدن به 8-4 جلسه درمان با فواصل یک هفته نیاز است . برای درمان سلولیت بدن ، جلسات هفتگی یا 2 جلسه در هفته برای 10-8 جلسه توصیه می شود . بدیهی است که پوست به صورت مداوم در حال پیر شدن است و لذا پس ازدوره درمان اولیه ، در آینده در فواصل درمانهای بیشتری توصیه میشود .
لیزر تیکسل
-در چه مواردی از RF استفاده می شود ؟

انرژی RF جهت درمان شلی پوست صورت و ایجاد کشیدگی در آن و عمدتا برای بیمارانی که درجات خفیف تا متوسط افتادگی پوست صورت دارند بسیار عالی است . این افراد معمولا در سنین میانه دهه سی تا دهه شصت قرار دارند .
بوتاکس اصفهان
از RF بطور رایج در درمان پیشانی ( لیفت ابرو و سفت کردن پوست پیشانی )، زیر چشمها (جهت سفتی و کشیدگی پوست بالای گونه و پلک )، گونه ها ( لیفت و کاهش منافذ باز پوستی )، قسمت میانی صورت ، خط فک تحتانی (کاهش افتادگی صورت در قسمت خط فکی ) و گردن ( سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک گردن ) استفاده می شود.
تزریق ژل اصفهان
در مواردی که افتادگی پوست زیاد باشد (غالبا در بیماران مسن بالای 60 سال ) این روش بهبود قابل توجهی نمی تواند ایجاد کند و در این افراد روش سنتی جراحی لیفت صورت یا ابرو پیشنهاد می شود . میکرودرم اصفهان


  • [ ]