ظروف یکبار مصرف

یازار :

+0 به یه ن
Related image

زمانی که برای اولین بار ظروف یکبار مصرف وارد بازارها شدند، همه نفس راحتی کشیدند و به خود وعده زندگی سالم‌تر و البته راحت‌تری دادند. در حال حاضر سا‌ل‌هاست که این ظروف حتی در نذری‌ها و سفره‌های ما جای خود را باز کرده‌اند و از زمانی که نذری در سینی‌ها و ظروف فلزی در بین مردم پخش می‌شد زمان زیادی گذشته ‌است.

 

مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف  



1- دارای مقاومت به مواد الکلی

?-  صرف انرژی کمتر برای تولید

?- قابلیت شکل پذیری بالا با گستردگی متفاوت خواص فیزیکی

?- طرح پذیری

?- شفاف بودن





مناسب بودن پلاستیک ها در کاربردهاى غذایى :



تمامى پلیمرها از نوع دست اول تا آنهایى که بازیافتى بوده و همچنین ظروف پلاستیکى حتماً باید قبل از استفاده در صنعت غذایى تحت آزمون Food grade قرار بگیرند. این آزمون تحت استانداردهاى اتحادیه اروپا (EEC) و آمریکایى (FDA) انجام مى شود. با انجام آزمون هایى که در اداره کل آزمایشگاه هاى کنترل غذا و دارو نیز قابل اجرا هستند میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها به سمت مواد غذایى مشابه سنجیده مى شود. در واقع وزارت بهداشت مقاومت و میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها را در حلال ها یا محلول هاى مشابه مواد غذایى مى سنجد.




ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را داخل ماکروفر قرار ندهید :



از ظروف پلاستیکی در ماکروویو استفاده نکنید به خصوص غذاهای حاوی روغن و چربی ، چون گرما و پلاستیک و روغن با هم ترکیب شده ، که نتیجه ی آن تولید سم دیوکسین است ( از ظروف پیرکس و چینی استفاده کنید).



 برای نوشیدنی‌های گرم از لیوان‌های کاغذی یا ظروف پلی استایرنی سفید رنگ و برای نوشیدنی‌‌های سرد از ظروف پلی استایرنی بی‌رنگ و شفاف استفاده کنید






ظروف پلی استایرن چیست؟

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که برای ساخت فنجان، بشقاب، کاسه، ظروف غذای بیرون بر و غیره مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماده به دلیل وزن سبکی که دارد که ??% آن را هوا تشکیل داده شناخته شده می‌باشد. در حقیقت در گذشته نه چندان دور، لیوان‌هایی‌ از جنس پلی‌استایرن بهترین روش برای نوشیدن مایعات گرم محسوب می شد. پلی‌استایرن?? سال پیش به عنوان یک عایق ارزان و عالی برای نگه داشتن قهوه داغ مورد استفاده قرار می­گرفت. لیکن از این ماده بعدها در ظروف یکبار مصرف نیز مورد استفاده قرار گرفت 






ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟

ظروف یکبار مصرف گیاهی  از نشاسته وذرت ساخته شده‌ا‌ند و  همانند ظروف بامبو دوستدار محیط زیست می باشند. در شرایط مناسب (دما، رطوبت و حضور میکروب ها)، محصولات به زیست تا ? ماه در طبیعت تجزیه می شوند. این محصولات تبدیل به هوموس‌های غیر سمی شده که می‌توان از آن‌ها به عنوان کود استفاده شود. ظروف یکبار مصرف گیاهی به زیست از نشاسته ذرت ساخته می‌شوند و در نهایت در دستگاه‌های مختلف فرمینگ تبدیل به ظروف گیاهی در اشکال مختلف می‌شوند



استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی را به دلیل برخورداری از مزایای خوب سلامت به تمامی خانواده هاتوصیه می کنند. زمان برگشت ظروف پلاستیکی یک بار مصرف به طبیعت ??? تا???سال طول می کشد، اما این زمان برای ظروف یک بار مصرف گیاهی پنج تا شش ماه بدون هیچ آسیب زیست محیطی است.


این ظروف عاری از هر گونه اثرات مضر و عکس العمل های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ و مقاوم در برابر حرارت است که باعث بروز بیماریهای عصبی و خونی می شود. ارتقای ایمنی و سازش با محیط زیست از جمله علل اصلی ترغیب و تشویق مصرف کنندگان به تهیه این ظروف است.



توصیه وزارت بهداشت



وزارت بهداشت هم در راستای تامین و حفظ و ارتقای سلامت جامعه بر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی که دارای مجوز قانونی لازم از این وزارتخانه است، تاکید کرد. به گزارش وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، ظروف یکبار مصرف گیاهی (بر پایه نشاسته ذرت یا گندم) که بتازگی در کشور تولید شده، هیچ مشکلی برای سلامتی استفاده‌کنندگان ایجاد نمی‌کند و به دلیل طبیعی بودن پلیمرهای آن، زیست تجزیه‌پذیر بوده و باعث تخریب محیط زیست نیز نمی‌شود.

ولید ظروف گیاهی به دهه 1970 بازمی‌گردد اما در نهایت آمریکایی‌ها در سال 2002 موفق به تولید انبوه پلیمر‌های گیاهی شدند و از بهمن ماه 86 محققان ایرانی موفق به تولید این پلیمر‌ها شدند و نام ایران به‌عنوان پنجمین کشور در دنیا که صاحب این فناوری است، ثبت شد.


به‌طور معمول در کشور‌های صاحب فناوری تولید پلیمر‌های گیاهی از نشاسته ذرت، سیب‌زمینی و گندم برای این منظور استفاده می‌شود. نشاسته به‌طور طبیعی یک پلیمر گیاهی است که خاصیت هیدروفیلی (آب دوستی) دارد. پس اولین مرحله تولید یک پلیمر قوی از بین بردن این خاصیت است: افزودن اسید‌های چرب گیاهی چون استاریک اسید و اولئیک اسید باعث می‌شود تغییراتی در ترکیب اولیه به وجود‌ آید و با تشکیل گروه استری با زنجیره طویل کربنی، خاصیت آب‌گریزی ایجاد شود.

در مراحل بعدی، افزودن ترکیباتی مانند موم عسل، روغن‌های گیاهی، گلوتن (برای حفظ خاصیت چسبندگی) و سلولز خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمر بهبود می‌یابد و ترکیب حاصل در دستگاه اکستروژن به گرانول تبدیل می‌شود. تبدیل گرانول به ورق، مواد تزریقی و فیلم‌های نازک محققان را قادر می‌سازد انواع و اقسام کیسه‌های پلاستیکی،ظروف پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و… را تولید کنند. 




در استفاده از این پلاستیک‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام انواع ظروفی که با پلاستیک‌های معمول ساخته می‌شود با پلیمر‌های گیاهی هم قابل تولید است، ضمن اینکه ظروف گیاهی از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردارند، در مایکروفر قابل استفاده‌اند، بر خلاف پلی‌استایرن که استفاده از آن در دمای بالاتر از 65 درجه مجاز نیست، دمای 90 تا 100 درجه سانتی‌گراد را به راحتی تحمل می‌کنند.


تجزیه ظروف گیاهی در خاک حداکثر 3 تا 6 ماه طول می‌کشد که بستگی به دما، رطوبت و فشار خاک دارد که میکروارگانیسم‌های موجود در خاک را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. علاوه بر حفظ محیط زیست، حفظ سلامت انسان‌ها هنگام استفاده از این ظروف اهمیت ویژه‌ای دارد و از آنجایی که این پلیمر‌ها منشا گیاهی و طبیعی دارند، هیچ ماده سمی و مضری از آنها آزاد نمی‌شود.



عدم‌ وابستگی به منابع نفتی و مصرف کم انرژی برای ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی از دیگر مزایای آن است.پلیمرهای گیاهی جهت تولید دمایی در حدود 130 درجه نیاز دارند درحالی‌که در پلیمر‌های معمولی این دما بالای 190 درجه است و این اختلاف 60 درجه دما باعث صرفه جویی مالی زیادی در طول سال می‌شود.


آمریکا ظروف را از نشاسته ذرت تولید می کند. ایتالیا و انگلستان از نشاسته سیب زمینی استفاده می کنند.



ولی ایران با توجه به فراوانی نشاسته ذرت و گندم در کشور از آن ها بهره گرفته ایم. ولی تکنولوژی به گونه ای است که می توان از هر نوع نشاسته ای تولید کرد.



خواص نشاسته برای تولید ظروف گیاهی



نشاسته از نظر خواص فیزیکی یک ماده پلیمر گیاهی ضعیف است. ما این خواص را ارتقا دادیم. نشاسته را یک ماده آب دوست است به ماده ای آب گریز تبدیل کردیم، در اصل می توان گفت هنر این کار در آب گریز کردن نشاسته است.


سپس با افزودن موادی مثل موم عسل، روغن گیاهی و فیبر سلولز و آن را ارتقا دادیم. برای مثال موم عسل باعث براق و نرم شدن آن می شود و فیبر سلولز به آن استحکام می دهد.



میزان دمای قابل تحمل توسط این ظروف از 20 درجه تا 100 درجه می باشد. البته تفاوت ظروف گیاهی یکبار مصرف با نوع پلاستیکی در این است که از مایکروفر می توان استفاده کرد. 




احداث گستر

یازار :

+0 به یه ن
Related image

پایه چراغ خیابانی روشنایی چیست ؟ 
پایه چراغ خیابانی روشنایی در کنار برج نوری یا برج روشنایی ، تقریباً یکی از مشهودترین و اصلی ترین ابزارها و سازه های روشنایی شهری است که از دیرباز مورد توجه و در دستور کار مدیران شهری بوده است . این محصول ویژه و خاص جهت نورپردازی محیطی در محل های حساسی چون خیابان ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها ، فضاهای باز شهری ، کارخانجات ، فضاهای صنعتی ، پارکینگ های ماشین و کاربر داشته ، امنیت این اماکن را در تاریکی شب تامین می کند . جهت معابر کوچکتر و محیطهایی نظیر پارکها از پایه چراغ هایی با ارتفاع کمتر ( حدود 3 متر ) استفاده می شود که پایه چراغ پارکی نامیده می شوند .
فارغ از انواع ، مدل های تولید و مشخصات فنی پایه چراغ خیابانی روشنایی ، به طور کلی در طراحی این محصول نکات ویژه ای وجود دارد که حتماً باید رعایت شود . در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می کنیم .

نکات مهم در طراحی پایه چراغ خیابانی روشنایی :
تعیین ارتفاع درست سازه بر مبنای نور مورد نیاز موقعیت جغرافیایی ، مقدار ترافیک و تردد افراد
تعیین مشخصات فنی درست ( ضخامت ورق ، نوع چراغ ها ، نوع فونداسیون و حجم آن ، نوع پوشش ، دهانه پایین و بالا و … )
تعیین فاصله درست نصب پایه ها نسبت به هم و تامین پایه ها به تعداد لازم
ایجاد طیف نور با لوکس ، دانسیته و حجم مناسب و به صورت یک دست و یکنواخت در بهترین حالت خود ، به صورتی که خیرگی و سایه محسوسی را ایجاد نکند .
در حد امکان ، قرار نگرفتن منبع نوری در مقابل دید راکبین و رهگذران
متناسب با بادهای منطقه ای و نیروهای محیطی و جغرافیایی محل
رعایت جنبه های ارگونومی محیطی : تاثیر درست و مثبتی که طراحی مناسب محیط کار ، تجهیزات ، سطح ایمنی و بهداشت در رضایت و بهبود بهره وری دارد ارگونومی نامیده می شود . 

رعایت جنبه های فیزیولوژی محیطی : تاثیر عوامل محیطی مثل روشنایی ، صدا ، رطوبت ، گرما ، سرما و … بر فیزیولوژی بدن انسان دارد .
بررسی محیط از نظر وجود موانع طبیعی مثل درخت و تپه ماهور
تعیین تعداد براکت ( دستک ) مورد نیاز و تعیین دقیق جهت آنها
انواع پایه چراغ خیابانی روشنایی :
از نظر ظاهری پایه چراغ خیابانی روشنایی در دوسته کلی ساده و دکوراتیو تولید می شوند .
پایه چراغ خیابانی ساده :
پایه های ساده از جنس فولاد ST37  بوده که با مذاب روی ( گالوانیزه گرم ) یا رنگ های هوا خشک ( اپوکسی ) پوشانده می شوند . در جاده های بین شهری که نیاز به دکوراسیون کردن و زیبایی خاصی نیست از این نوع پایه ها استفاده می شود . از نظر قیمت و صرفه  اقتصادی هم ، دارای قیمت پایین تر بوده و مقرون به صرفه تر هستند .

پایه چراغ خیابانی دکوراتیو :
علاوه بر تمام مشخصات فنی و اصولی که ذکر شد ، دارای شکل ظاهری بسیار مدرن و چشم نوازی هستند و از متریال های لوکس تری هم در تولید آنها استفاده می شود . عموماً سطح مقطع آنها به وسیله کاورهای چدنی ( داکتیل ) یا آلومینیومی پوشانده می شود . این کاورها قبلاً به وسیله نرم افزار های قدرتمند و طراحان زبر دست طراحی و ریخته گری می شود و دارای اشکال بسیار به روز و دارای تناسب گرافیکی با محیط پیرامونش می باشد .
قیمت پایه چراغ خیابانی روشنایی :
به علت تشابه در متریال و استفاده از طرح های مشابهی که کارخانجات تولید تجهیزات روشنایی در کشور استفاده می کنند ، معمولاً پایه چراغ ها خیلی تلرانس و تفاوت قیمتی فاحش ندارند ، اما جدا از بحث بعضی از سود جویان که همواره برای کسب سود بیشتر کیفیت را فدای قیمت پایین تر می کنند ، تفاوت قیمت درست تابع مواردی است که در ذیل عنوان می شود :
ضخامت ورق استفاده شده در سازه
نوع خم و کیفیت خمکاری
تعداد قطعات تشکیل دهنده سازه ( 2 تکه یا سه تکه )
نوع و کیفیت گالوانیزه
اندازه مقطع پایین و بالا
تعداد براکت
نوع رنگ کاری و مارک رنگ استفاده شده
تعداد سفارش 
در صورت دکوراتیو بودن ، جنس آلومینیوم و چدن استفاده شده
نوع وات و برند چراغ به کار رفته در پایه
با توجه به توضیحات فوق می توان این مطلب را دریافت که تولید این پایه ها امری کاملاً علمی ، تخصصی ، فنی و تجربی است ، لذا دوستان محترم که متقاضی خرید همچین پایه هایی هستند ، لطفا! به هنگام خرید و استعلام قیمت ، حتماً سعی کنند با مشخصات فنی مشخص شده دقیق ( Details ) به صورت فنی و با دید باز اقدام به قیمت گیری کنند . 

تولید پایه چراغ خیابانی روشنایی :
تولید پایه چراغ های خیابانی بسته به شرایطی که ذکر شد و نظر کارشناس مربوطه می تواند در ارتفاع بین 6 الی 12 متر صورت گیرد . سطح مقطع این پایه ها در دو نوع دایره ای ( لوله ای ) و چند وجهی ساخته می شود .
نحوه مونتاژ پایه ها هم بسته به نوع و سبک سفارش در دو نوع اورلپ ( همپوشان یا در هم رفتگی ) و جوشکاری شده می باشد . پوشش بدنه سازه نیز در دو حالت گالوانیزه گرم ( غوطه ور شدن در وان مذاب روی ) با قطر 80 میکرون و یا استفاده از رنگ اپوکسی هواخشک می باشد، که هر کدام مزایا ، معایب و همچنین قیمت مخصوص به خود را دارند که در اینجا خیلی وارد این مقوله نمی شویم .
براکت یا دستک نگهدارنده چراغ ها بسته به مقصود و هدف ما از نواحی نورپردازی می نواند به صورت یک طرفه ، دو  طرفه و چهار طرفه تعبیه شود .

نصب پایه چراغ خیابانی روشنایی :
نصب پایه چراغ خیابانی مثل بقیه سازه های روشنایی در دو مرحله انجام می گیرد :
اجرای فونداسیون
مونتاژ و علم کردن پایه
فونداسیون پایه چراغ خیابانی را می توانید به دو حالت فونداسیون ریختگی و فونداسیون آماده تهیه کنید . نوع و ابعاد فونداسیون بستگی به ارتفاع سازه ، وزن سازه ، نوع خاک محل نصب ، میزان نیروهای وارده خارجی به سازه ( از قبیل شرایط آب و هوایی ) دارد . 


ساز و کار

یازار :

+0 به یه ن
Image result for ‫پارتیشن اداری‬‎
انواع پارتیشن اداری و مزایا و معایب آنها
پارتیشن اداری یکی از ابزارهای مفید و کارا در تقسیم بندی فضاست. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها دارای فضای وسیع و یک دست هستند که در این حالت کارکنان در کنار هم و در فضای مشترک کار می‌کنند. برای جداسازی این فضا و ایجاد فضای خصوصی برای هر نفر می‌توان از پارتیشن اداری استفاده کرد. پارتیشن اداری در انواع مختلف با قابلیت‌های خاص هر نوع است که بر اساس نیاز و سلیقه مشتری طراحی و نصب می‌شود. یکی از محدودیت‌ها در ساختمان‌های اجاره‌ای نبود فضای کافی است که با استفاده از پارتیشن اداری این مشکل قابل حل است.
پارتیشن اداری
پارتیشن اداری یکی از جدا کننده‌های مفید برای تقسیم کردن فضاست. این پارتیشن‌ها برای زیباسازی، بهبود فضا و استفاده مفید از محیط کار و اداره است. پارتیشن اداری در انواع و رنگ‌های مختلف و طرح‌های گوناگون با قابلیت چاپ لوگوی شرکت بر روی آن وجود دارد. یکی از مزایای پارتیشن آسیب نرسیدن به فضای کف و دیوارها به هنگام نصب است. کارکنان هنگام کار درون اتاق‌های ساخته شده با پارتیشن تمرکز لازم برای انجام کار را داشته و سر و صدای محیط موجب ایجاد مزاحمت در کار آنها نمی‌شود. پارتیشن‌ها در اجناس چوبی، شیشه‌ای، فلزی و غیره موجود است. طراحی بر روی آن‌ها می‌تواند منبت کاری، معرق کاری و سایر هنرهای تزیینی باشد که به سلیقه شما در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شود.
مزایای پارتیشن اداری
از مزایای پارتیشن می‌توان موارد زیر را بر شمرد:
تقسیم بهینه فضا
تمرکز کارکنان هنگام کار و جلوگیری از سر و صدا
استفاده از فضاهای بزرگ با تقسیم بندی به فضاهای کوچک بدون آسیب به ظاهر ساختمان
امکان تغییر دکوراسیون و نورپردازی در ساخت پارتیشن
صرفه جویی در هزینه تغییرات در ساختمان
قابلیت متحرک و یا ثابت بودن پارتیشن که به صورت موقت یا دائمی قابل تنظیم است.
استفاده از پارتیشن به عنوان جان پناه هنگام بروز حادثه
صرفه جویی در زمان و سرعت ساخت پارتیشن از مزایای مهم آن برای شرکت‌هاست.
کارکنان شرکت‌ها با داشتن اتاق مجزا که با پارتیشن اداری ساخته شده است مدارک و اسناد خود را به صورت منظم بایگانی می‌کنند و احتمال گم شدن یا درهم ریختگی اسناد بسیار کمتر است. 

انواع پارتیشن اداری
کاربردی‌ترین پارتیشن‌های موجود در بازار پارتیشن‌های تک جداره، دوجداره و شیشه‌ای هستند. این پارتیشن‌ها در همه فضاها و ساختمان‌ها قابل پیاده سازی و طراحی بوده و با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می‌گیرند. انواع پارتیشن‌های موجود در بازار علاوه بر موارد فوق، پارتیشن با شیشه‌های سکوریت، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن متحرک، پارتیشن شیشه و استیل، بلوک شیشه‌ای و غیره است.
پارتیشن اداری تک جداره
پارتیشن اداری تک جداره از جنس ام دی اف و شیشه‌ای در اندازه‌های مختلف و طرح‌های گوناگون موجود است که با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان طراحی می‌شود. ارتفاع این پارتیشن‌ها قابل تنظیم است و در اندازه‌های کوتاه، بلند، نیمه بلند ساخته می‌شود. این پارتیشن‌های اداری در ارتفاع دلخواه  مشتری طراحی شده و با دوام و استحکام بالایی قابل استفاده است.
توصیه می‌شود ارتفاع درب پارتیشن بیشتر از ? متر باشد. درب‌های پارتیشن اداری در مدل‌هایی تولید می‌شود که قابلیت نصب قفل و دستگیره و سایر ملزومات ایمنی را داراست. شیشه استفاده شده در این پارتیشن‌ها به ضخامت ? میلیمتر در طرح‌های ساده، سند بلاست و مات است که امکان حک کردن متن، نام شرکت و یا لوگوی مشتری یا فروشگاه بر روی آن وجود دارد. پارتیشن اداری تک جداره قابل جابجایی و کم هزینه است. یکی از معایب پارتیشن تک جداره این است که نسبت به حرارت و صوت عایق نیست.
پارتیشن اداری دو جداره
در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که رفت و آمد ارباب رجوع و مشتری در آن زیاد باشد، سر و صدا و آلودگی‌های صوتی فراوان است. برای بالا بردن ویژگی عایق صوتی پارتیشن به گونه‌ای که سر و صدای محیط وارد اتاق کارکنان نشود می‌توان از پارتیشن دو جداره استفاده کرد. پارتیشن دو جداره عایق صوتی است و استحکام آن بالاتر از پارتیشن تک جداره است. معمولاً در پارتیشن اداری دو جداره از شیشه‌های دو جداره استفاده می‌شود. با به کار بردن ام دی اف در پارتیشن دو جداره لبه‌های ام دی اف عایق سازی شده و ضخامت پارتیشن نیز زیادتر است. این پارتیشن اداری نیز در ارتفاع‌های مختلف قابل پیاده سازی است. ارتفاع پارتیشن در گردش هوای داخل اتاق و خارج از آن مؤثر است و میزان سر و صدای وارد شده به درون پارتیشن با ارتفاع آن ارتباط مستقیم دارد.
نصب پرده کرکره برای پارتیشن دوجداره و شیشه‌ای به طراحی آن زیبایی بخشیده و امکان ورود نور به اتاق به میزان لازم را فراهم میسازد.
پارتیشن اداری شیشه ای
پارتیشن‌های شیشه‌ای از نظر زیبایی نسبت به بقیه پارتیشن‌های اداری محبوبیت بیشتری دارند. پارتیشن اداری شیشه‌ای علاوه بر تقسیم بندی فضا باعث زیبایی اتاق کار شده و نور می‌تواند از بین پرده‌های کرکره نصب شده بر روی آن عبور کند.
یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای انتشار نور طبیعی در فضای کار است. استفاده از نور طبیعی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی برق ماهیت زیبایی به اتاق کار می‌دهد. پارتیشن شیشه‌ ای برای محیط‌ های سازمانی انتخاب مناسبی است زیرا در زمان تولید و ساخت و همچنین هزینه آن صرفه جویی به عمل خواهد آمد. در زمان جابجایی شرکت نیز می‌توان این پارتیشن‌ها را جابجا کرده و به مکان جدید انتقال داد.

دلیل دیگر استفاده از پارتیشن اداری شیشه‌ ای حفظ حریم خصوصی است. برای برگزاری جلسات در فضای خصوصی و بدون حضور عموم افراد می‌توانید از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید. در صورت استفاده از شیشه‌های مات و یا طرح دار درون پارتیشن مشخص نیست. اگر از شیشه دو جداره استفاده شود سر و صدای محیط نیز به داخل پارتیشن وارد نمی‌شود. به طور کلی استفاده از پارتیشن شیشه‌ای علاوه بر مزایایی که گفته شد راهی برای شیک و لوکس شدن محیط کار شماست. 

 پارتیشن اداری‌ ام دی اف
هم اکنون در ایران پارتیشن اداری‌ ام دی اف ساخته می‌شود. این پارتیشن نقاط قوت و ضعفی دارد که به بررسی آن می‌پردازیم. در پارتیشن ام دی اف ستون‌ها و قسمت‌های اصلی آن از آلومینیوم ساخته شده و برای ساختار ظاهری آن از ام دی اف و یا شیشه یا مواد دیگر استفاده می‌شود. از مزایای استفاده از پارتیشن ام دی اف می‌توان به اندازه‌های مناسب شیت ام دی اف، برش و فرم دهی آسان، دوام و استقامت مناسب و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد.
 ضعف و سستی‌ ام دی اف نسبت به آلومینیوم، همچنین مقاومت کم آن در مقابل حرارت و رطوبت و همچنین تغییر شکل ظاهری‌ ام دی اف در صورت استفاده از جنس نامرغوب، از معایب پارتیشن ام دی اف است.

 دلایل استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها از پارتیشن اداری ام دی اف عبارتند از:
ظاهر زیبا و تنوع طرح و رنگ برای دکوراسیون محیط
مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روش‌ها
قابلیت تغییر ساختار پارتیشن اداری‌ ام دی اف پس از پیاده سازی
سرعت در تولید و نصب
وزن مناسب  پارتیشن اداری ام دی اف





  • [ 1 ]